מדריך לבחירת מקדם הגנה לשמש

מדריך לבחירת מקדם הגנה לשמש

נזקי השמש לעור שלנו יכולים להיות נראים לעין וארוכי טווח, כאחד. איך להגן על העור משני סוגי הנזקים, מה משמעות המספרים שמצוינים על מקדם הגנה לשמש וכמה פעמים צריך למרוח לפני היציאה מהבית? מדריך לקיץ בטוח ולבחירת מקדם הגנה לשמש

 

מה קורה לעור שלנו בשמש?

קרינת שמש מורכבת מקרינה באורכים שונים. בין השאר, קיימת קרינה על סגולית וקרינה נראית לעין. קרני ה-A הן הקרניים הארוכות יותר, ואילו קרני B הן הקצרות יותר והן אלה הגורמות לנזק נראה לעין ומיידי כמו למשל כוויות. הצורך להגן על העור מפני הנזקים התעורר במלחמת העולם השנייה, כשחיילים אמריקניים בעלי עור בהיר נשלחו להילחם במקומות שטופי שמש, והתלוננו על כוויות חמורות בעורם.

 

מסנני הקרינה הראשונים, אכן פותחו במטרה להגן על הקרניים הקצרות, אלה שגורמות לכוויות, ורק שנים אחר כך הבינו המומחים כי הן יכולות לגרום גם לנזק ארוך טווח לעור

איך מסנני הקרינה מגנים על העור?

מסנני קרינה סופגים את הקרינה, ובעצם פועלים כמו מראה. הם קולטים את הקרינה אליהם ונספגים בשכבה העליונה של העור. בשימוש במסנני קרינה יש שתי בעיות עיקריות: איך לבחור את המסנן שיגן עלינו בצורה הטובה ביותר, וכמה ומתי צריך למרוח אותו על העור.

 

על כל המסננים מופיעות האותיות – SPF – sun protecting factor. כשהמספרים המופיעים ליד הכיתוב מייצגים את מדד הזמן שבו העור מוגן מפני הסימן החיצוני הראשון לנזק – כוויה בעור. זאת הסיבה שהמספרים מתייחסים אך ורק לקרינה המגיעה מקרני UVB. לפני שנה התיר ה-FDA לרשום במסנני קרינה מעל 15 שהם מגנים גם מפני קרינת UVA. כלומר בשימוש נכון, מסנני הקרינה יכולים למנוע כוויות שמש, וגם לעכב הזדקנות העור ולהקטין סיכוי להתפתחות סרטן העור.

 

איך לבחור את המספר וכמה צריך למרוח?

אנשים לא מורחים מספיק מסנן קרינה אשר עלול להוביל מוביל לכך שאנשים לא מוגנים מפני קרינת השמש, גם אם הם משתמשים במסנן קרינה בעל SPF גבוה. ההנחיות מדברות על מריחה של 2 מ”ג חומר. אולם אם מורחים כמחצית מהכמות המומלצת, רמת ההגנה של המסנן יורדת והפכת להיות השורש ריבועי של המספר המקורי”.

 

כמה נקודות צריך?

ג’יזל ממליצה על מספר נקודות גבוה ככל הניתן לעור הפנים אשר רגיש יותר לנזקי השמש.

יש לשים לב שככל שמספר הנקודות גבוה יותר המרקם פחות נוח למריחה על העור ולכן יש להיוועץ על מוצרים איכותיים שיודעים לשלב מרקם נוח עם מקדם הגנה גבוה.

בבית היופי ג’יזל אנחנו ממליצים על שימוש במקדם הגנה של JEAN D’ARCEL

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *